مطالعاتی برای معکوس کردن بیماری دیابت نوع 2

 27 اکتبر 2016- محققان کانادایی در حال انجام دو مطالعه‌ی تحقیقاتی ملی برای بررسی بهبودی و معکوس نمودن بیماری دیابت نوع 2 هستند.

 یک تیم  از محققان دانشگاه مک مستر با حمایت مالی چندین شرکت داروسازی در شهرهای کلگری، وینیپگ، مونترال، لندن و تورنتو در حال انجام دو مطالعه‌ ی ملی هستند.

در این مطالعات تمرکز دانشمندان بر درمان بیماری دیابت نوع 2 با مداخلات تغذیه‌ای شدید و فعالیت بدنی و رژیم دارویی برای مدت 3 ماه است. پس از این مدت مصرف داروهای متوقف خواهد شد و شرکت کنندگان برای بررسی وضعیت بیماریشان تحت نظارت قرار خواهند گرفت.

 دکتر Gersteinمحقق ارشد این پژوهش گفت: ما تصور می کنیم این روش برای 40 در صد از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و احتمالاً بیشتر موفقیت آمیز خواهد بود، برخی مطالعات پیشین نشان داده اند تا ده درصد از افراد مبتلا به دیابت تنها با روش تغذیه‌ای و انجام فعالیت فیزیکی فشرده بهبود می یابند، در سایر مطالعات گفته شده است احتمال بهبودی افراد با درمان دارویی فشرده بالاتر است، بنابراین ما مجبور به بررسی هر دوی این روش ها هستیم.

در طول این مطالعات، شرکت کنندگان برای انجام 30 دقیقه ورزش روزانه ی متوسط تا شدید در طول 5 تا 6 روز از هفته تشویق می شوند، در اکثر توصیه‌های بهداشتی بر انجام این میزان فعالیت بدنی تاکید شده است، علاوه بر این شرکت کنندگان تحت مشاوره ی غذایی منحصر به فرد همراه با توصیه‌هایی برای ایجاد تغییراتی در شیوه‌ی زندگی قرار می گیرند.

شرکت کنندگان واجد شرایط در کانادا، باید به مدت 8 سال به دیابت نوع 2 مبتلا باشند و تحت درمان با انسولین نباشند، انتظار می رود نتایج این تحقیقات تا دو سال آینده اعلام شود.

تاکنون، مطالعات متعدد دیگری به بررسی معکوس نمودن دیابت نوع 2 پرداخته‌اند، در اوایل سال جاری، محققان دانشگاه نیوکاسل اعلام کردند یک رژیم غذایی بسیار کم کالری تا مدت 6 ماه می‌تواند با حذف چربیهای انباشته شده در پانکراس، بیماری دیابت نوع 2 را معکوس کند.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/News/2016/oct/researchers-conducting-studies-to-investigate-reversal-of-type-2-diabetes-93036730.html